 
                    Skupina ILS při ukotvování listů
Obrázek x z y
Předletovou přípravu začínají příslušníci technického roje a roje specialistů z vrtulníkové jednotky tři hodiny před každým letem.
Znamená to provést prohlídku vrtulníku a prověrku veškerých systémů. Ve směně tuto práci zajišťuje pro tři vrtulníky deset členů. Kontrola a příprava ve vrtulníkové jednotce probíhá vždy na dvou vrtulnících určených pro let a také na třetím – záložním vrtulníku. Tento tým řídí velitel roje, který zodpovídá za celkovou přípravu.
Kontrola elektrických systémů v kabině začíná současně s připojením na SUEZ (speciální univerzální elektrický zdroj). Elektrické vybavení, navigační systémy či motory kontrolují specialisté na „drak-motor“ (trup vrtulníku včetně motoru), elektro a radio vybavení. Neméně důležitá je kontrola systémů pasivní ochrany specialistou pro leteckou výzbroj.
„V kabině se musí vyzkoušet a prověřit všechny přístroje, panely a jejich činnost,“ zdůrazňuje kapitán Karel B., velitel technického roje. Kontrolou mimo jiné prochází automatický systém stabilizace řízení vrtulníku (autopilot), přezkoušena musí být palivová soustava tzn. uzavírací ventily a činnost palivových čerpadel. Pro piloty v kabině i pro posádku v nákladovém prostoru vrtulníku je neméně důležité zázemí, které v chladném počasí a ve zdejší nadmořské výšce (nad 2300 m.n.m.) zajišťuje klimatizační systém, který rovněž podléhá kontrole.
Radista prověřuje před letem provozuschopnost stanic, prostřednictvím kterých probíhá komunikace mezi členy posádky i mezi vrtulníkem a pozemními stanicemi (věž, operační středisko atd.) Dále kontroluje GPS systém pro řízení a optimalizaci letu a systém digitální mapy. Pro zjištění okamžité výšky vrtulníku nad zemí je důležitá kontrola radiovýškoměru, který nebezpečnou výšku signalizuje.
Kapitán Viliam B. specialista elektro dodává: „Stejně pečlivá musí být i kontrola po každém letu.“ Po přistání opět nastupuje zbrojíř a kontroluje výmetnice klamných cílů, osádka hlásí technikům případné závady. Zevní kontrolou vrtulníku se zjišťuje případné poškození kol, listů nosného rotoru a ocasní vrtulky z možného odstřelování nebo střetu s dravcem. Probíhá doplnění vrtulníku palivem, ukotvení listů a zabalení. Veškerá kontrolní činnost je zapsána do deníku přípravy vrtulníku.
Po posledním přeletu na základnu KAIA v Kábulu 23. října připravuje letecký personál vrtulníky na transport do ČR na generální opravu. V tento den byla ukončena činnost na letecké technice v prostorech mobilního opravárenského pracoviště. I když stojánka po českých vrtulnících na Šaraně zeje prázdnotou, práce techniků pokračuje odsunem materiálu a provozní dokumentace.